Kilpailu suomalaisten ruokakauppaketjujen välillä kiristyy entisestään S-ryhmän iskiessä uusilla hinnanalennuksilla.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla kerrottiin vuodenvaihteessa Lidlin uudistuvasta bonusjärjestelmästä. Kauppaketju kertoi palkitsevansa jatkossa etuohjelmansa käyttäjiä ostoksista rahakupongeilla, joiden arvo voi olla jopa 10 prosenttia kuukauden ostoksista. Lidlin kaupallinen johtaja Mikko Forsström kehui uudistusta "Suomen kovimmaksi bonukseksi".
Lue myös: Lidl jakeli vahingossa ylimääräisiä rahakuponkeja
S-ryhmä iskee hinnanalennuksilla
Nyt S-ryhmä iskee uudella aseella hintakilpailuun ja tiedottaa alentavansa jälleen tiettyjen tuotteidensa hintaa. S-ryhmän mukaan lähes 400 Xtra-tuotesarjan tuotteen hintoja lasketaan keskimäärin viisi prosenttia. Hinnat laskevat valtakunnallisesti kaikissa Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa ja Alepoissa.
Viiden prosentin hinnanalennus esimerkiksi kahden euron tuotteessa tarkoittaisi 0,1 euron pudotusta tuotteen hintaan. Vastaavasti viiden euron tuotteessa hinta putoaisi 0,25 euroa.
Eri Xtra-tuotteiden hinnanalennukset ovat erikokoisia. S-ryhmän mukaan suurimpia hinnanalennuksia nähdään tällä kertaa muun muassa naudan jauhelihassa, kookosmaidossa, pikakaurahiutaleessa ja suklaahippucookiessa.
Lue myös: Varoitus ruokakauppojen muovi- ja paperikasseihin: Älä käytä näin!
Rainbow-sarjan poistuminen herättänyt keskustelua
S-ryhmä kertoi viime marraskuussa luopuvansa asteittain Rainbow-tuotemerkistä ja ottavansa sen tilalle Coop-tuotesarjan.
– Uusi tuotesarja Coop ja tutun Rainbow-sarjan asteittainen poistuminen on herättänyt enemmän keskustelua, kuin osasimme odottaakaan, toteaa S-ryhmän päivittäiskaupan johtaja Sampo Päällysaho tiedotteessa.