Lidlin myyjä kertoo yrityksen tiedotteessa, kenen vastuulla kapulan laittaminen kassahihnalle on.
Mielipiteet vaihtelevat siitä, kenen tehtävä on laittaa kapula kassahihnalle ruokakaupassa. Jonkun mielestä se on edellä olevan tehtävä, toisen mielestä takana tulevan – kun taas joku toinen ei laita sitä ollenkaan. Lidlin tiedotteessa myyjä kertoo, mikä hänen mielestään on oikea toimintatapa.
Lue myös: Mitä ruoille oikein tapahtuu takaisinvedon jälkeen? Suomalaiskaupat kertovat
Joku laittaa, joku ei
Kassakapulan tehtävä on rajata asiakkaiden ostokset erilleen toisistaan.
– Tämä aihe on kyllä kuuma peruna, kertoo Lidlin Graniittitalon myymälässä työskentelevä Leben Norrie tiedotteessa.
Leben on huomannut, että kassakapulan laitto vaihtelee. Jos asiakkaalla on paljon ostoksia, hän usein laittaa kapulan niiden jälkeen. Toinen hänen tekemänsä huomio on se, että jos tuotteita on vain pari, ei sitä niin herkästi käytetä.
– Kassakapula ja sen käyttö menee monilla tunteisiin – mutta onneksi useimmat suhtautuvat huumorilla asiaan, hän sanoo.
Tämä on kaupan ammttilaisen mielipide
Lebenin mielestä kassakapulan käyttö kuuluu sille, joka latoo tavarat hihnalle.
– Kassakapula tulisi laittaa omien ostosten jälkeen. Myös siinä tapauksessa, vaikkei jonossa olisi ketään muuta.
– Se on kassallekin kiva, kun hihna pysähtyy kapulasta ostosten jälkeen. Kaikkien elämää helpottaa, jos jonon ensimmäinen huolehtii kapulan paikasta, Leben sanoo.
Lue myös: Uutuusruoka aiheutti yllätysjonot ja feta vietiin käsistä – ruokakaupat kertovat ilmiöistä, joihin sinäkin ehkä "haksahdit"
Lue uusimmat lifestyle-artikkelit!
Katso myös: Tämän takia ostoskärryjen kanssa ei saisi leikkiä!
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Lähde: Lidl