Suomalainen lonkero on osoittautunut myyntimenestykseksi Aasiassa.
Hartwallin lonkero on saanut lämpimän vastaanoton Tokion Foodex-messuilla. Messujen myötä Aasiassa ollaan muuallakin kiinnostuttu suomalaisesta juomasta.
– Hartwall Original Long Drink sai messuilla valtaisan suosion. Potentiaaliset jakelijat alkoivat jopa kiistellä keskenään siitä, kuka saa aidon lonkeron jakeluunsa, Hartwallin vientijohtaja Matti Ristola kertoo.
– Myyntimenestys on yllättänyt täysin. Esimerkiksi Hong Kongissa kysyntä on ollut niin suurta, että tuotteet on myyty monessa myymälässä jo loppuun. Lonkeron myynti on ollut yli kymmenkertainen verrattuna esimerkiksi tunnetun kansainvälisen olutbrändin lanseeraukseen saman ketjun myymälöissä, Ristola jatkaa.
Japanissa suomalaislonkero on otettu myyntiin kolmen arvostetun premium-kauppaketjun valikoimiin. Taiwanissa lonkero pääsi suoraan paikallisen kauppaketjun, Simplemartin, kaikkiin noin 500 myymälään. Hong Kongissa aito lonkero pääsi 7-Eleven-ketjussa noin 900 myymälän hyllyyn.
Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.
Lähde: Hartwall