Makuja-sivujen kansikuva
Makuja

Yllätti valmistajankin: Suomalaisherkku nousi hitiksi maailmalla – "kova juttu!"

Oatis_cinnamon_annos_orig
Oatis-brändin kaurasipsit kiinnostavat maailmalla. Real Snacks
Julkaistu 21.11.2017 09:17

MTV LIFESTYLE

Pyhäntäläisen Real Snacksin kaurasipsit kiinnostavat maailmalla. Joulukuussa tuote pääsee Iso-Britannian vähittäiskaupan lippulaivan, Selfridgesin valikoimiin.

Suomalainen kaura kiinnostaa maailmalla yhä vahvemmin. Real Snacksin alkuvuodesta kotimaan markkinoille tuoma kaurasnacks Oatis niittää kansainvälistä menestystä ja tuote on nyt pääsemässä muun muassa Selfridgesin valikoimiin Britanniassa. Real Snacskin mukaan Oatis-brändin myynnistä viennin osuus on jo 12 prosenttia, ja ensi vuonna se halutaan tuplata.

oatis blueberry_annos_orig

Kaurasipsejä on saatavilla muun muassa mustikan makuisina. 

Oatisin potentiaali maailmalla menestymiseen nähtiin sisäisesti jo ennen tuotteen lanseeraamista, ja sitä tarjottiinkin vientiin valituille markkinoille alun alkaen. Kysynnän laajuus ympäri maailmaa yllätti Real Snacksin silti.

‒ Tuotteella on erittäin paljon kysyntää, ja oviamme koputellaan jatkuvasti. Oatista on ehditty viedä jo Japaniin, Etelä-Koreaan ja Viroon. Ensimmäinen toimitus Kuwaitiin on lähdössä vielä tämän vuoden puolella, Real Snacksin toimitusjohtaja Arja Kastarinen kertoo.

Tähän asti suurin voitto vientityössä koettiin jo kymmenisen kuukautta lanseerauksen jälkeen, kun brittiläinen tavarataloketju Selfridges vahvisti ottavansa Oatisin valikoimiinsa joulukuussa.

‒ Brändin kannalta tämä on merkittävä avaus ja tunnustus sille, että pienenkin yrityksen innovatiivisella tuotekehitystyöllä voidaan päästä esille myös Britannian vähittäiskaupan lippulaivaan. Oatis Oxford Streetille heti lanseerausvuonna on meille kova juttu! Kastarinen iloitsee.

Yritys on investoimassa uuteen tuotelinjaan varmistaakseen tuotantokapasiteetin. Suunnitelmissa on myös uusia, erilaisia Oatis-tuotteita.

‒ Jokaisen pk-yrityksen kannattaa mielestäni pyrkiä vientiin heti, kun käsillä on tuote, jossa nähdään potentiaalia. Suomen markkina on niin pieni ja keskittynyt, että täällä on toisaalta välillä hyvänkin tuotteen vaikea päästä esiin, Arja Kastarinen summaa.

***

Sisältö ei valitettavasti ole saatavilla.

Tuoreimmat aiheesta

Pikaruoka