Älykellojen myynti on kasvanut hurjaa vauhtia. Strategy Analyticsin tilastot ja arviot myyntiluvuista osoittavat, että älykellot ohittivat jo sveitsiläiset kellovalmistajat viime vuoden viimeisellä neljänneksellä. Samaan aikaan kun älykellojen myynti vuotta aiemmasta moninkertaistui, perinteisten sveitsiläisten rannekellojen myynti väheni hieman.
Älykellojen myyntitilaston kärjessä oli Apple Watch, jota viime vuoden viimeisellä neljänneksellä myytiin arviolta 5,1 miljoonaa kappaletta. Yhteensä 8,1 miljoonasta myydystä älykellosta tämä tarkoittaa noin 63 prosentin osuutta. Kakkoseksi tuli Samsung, joka 1,3 miljoonalla myydyllä älykellolla saavutti 16 prosentin markkinaosuuden. Apple ja Samsung nappasivat siis kaikista älykellomyynneistä noin 80 prosenttia. Älykellojen myynti edellisvuoden viimeiseen neljännekseen nähden nousi peräti 316 prosenttia.
Lukujen valossa on selvää, että juuri Apple Watch lisäsi älykellojen myyntilukuja selvästi. Samalla toki ostajien mielenkiinto myös muita älykelloja kohtaan on lisääntynyt. Strategy Analyticsin arvion mukaan Apple Watchia myytiin vuoden 2015 toisella neljänneksellä, jolloin se saapui myyntiin, noin neljä miljoonaa kappaletta ja kolmannella neljänneksellä noin 4,5 miljoonaa kappaletta. Yhteensä puhutaan siis arviolta 13,6 miljoonasta myydystä Apple Watchista viime vuonna.
Sveitsiläiset perinteisten rannekellojen valmistajat ovat lähteneet hyvin hitaasti mukaan älykellomarkkinoille. Strategy Analytiscin Neil Mawstonin mukaan sveitsiläisvalmistajat ovat lähinnä tuikanneet päänsä hiekkaan ja odottaneet, että älykellobuumi menisi ohi. Sveitsiläisvalmistajien osuus älykellomarkkinoista oli yksi prosentti. Kaikkiaan sveitsiläisten rannekellojen myynti viime vuoden lopulla laski edellisvuodesta 4,8 prosenttia, jääden noin 7,9 miljoonaan myytyyn kelloon.