Autoteollisuuden globaalit ongelmat eivät ole iskeneet sähköautoja valmistavaan Teslaan yhtä pahasti kuin moneen muuhun yhtiöön. Vaikka moni yhtiö on saanut kaivatun piristysruiskeen vuoden ensimmäisen kvartaalin hyvästä tuloksesta, eivät ongelmat ole vielä ohi.
Maailman autoteollisuutta on jo hyvän tovin piinannut pula niin puolijohteista kuin muistakin komponenteista. Koronapandemian alullepanemien ongelmien seurauksena moni autovalmistaja on joutunut supistamaan tuotantoaan, karsimaan autoista varusteita, nostamaan hintoja ja jopa pistämään tehtaitaan väliaikaisesti seis.
MTV Uutiset Livessä vieraillut ammattitreidaaja ja Tesla-sijoittaja Jukka Lepikkö kertoi, miksi Tesla on selvinnyt varsin vähällä samaan aikaan, kun monet muut valmistajat ovat kokeneet isompiakin tuotantohaasteita.
Valmistaudu Linnan juhliin ja seuraa juhlahumua erikoislähetyksissä
Klo 17–19 Valmiina Linnan juhliin -erikoislähetys Katri Utulan ja Katja Lintusen juontamana.
Klo 19–22 Juhlatunnelmaa ja mielenkiintoisia vieraita suorana Presidentinlinnasta.
Lähetyksiä voi seurata suorana MTV Uutisten verkkosivuilla ja Katsomossa itsenäisyyspäivänä 6. joulukuuta.
Tosin oman osansa Teslakin on saanut komponenttipulasta, sillä se on joutunut toimittamaan joitakin autoja ilman USB-paikkoja sekä täyttä tulevaisuudessa tarvittavaa autonomisen ajamisen teknologiaa.
Katso artikkelin yläpuolella olevalta videolta, mistä Teslan toimintakyvyn säilyminen johtuu ja mitä yhtiö tekee eri tavalla kuin perinteiset autovalmistajat.
Katso koko haastattelu alta.
20:38