C Moren F1-asiantuntija Ossi Oikarinen sai muutamasta kuvasta tehtyä analyysia Ferrarin uuden menopelin yksityiskohdista. Kaikkea eivät tallit toki tässä kohtaa tuo päivänvaloon.
Ferrari esitteli uuden SF1000-nimeä kantavan autonsa näyttävin menoin Reggio Emiliassa. Siinä missä etu- ja takasiivet ovat vielä kaukana kauden alun versioista, Oikarinen kiinnitti huomiota muutamaan yksityiskohtaan.
– Ferrarille tyypillinen ratkaisu viime vuodelta on pidetty eli jäähdytysilman sisäänottoaukot rungon sivuilla ovat hyvin korkealla. Sitä ratkaisua on kehitetty eteenpäin, Oikarinen toteaa.
– Ja miten tiukkaan sisään vedetty moottorin jälkeinen takakate ennen vaihdelaatikkoa on, niin kyllä se on todella kapea, mutta kyllähän se totuus nähdään vasta, kun päästään päivänvalossa testeissä katsomaan autoa, hän arvioi tuoreeltaan.
Oikarinen totesi Ferrarin ottaneen pressikuvansa juuri niistä kulmista, joista aerodynaamiset yksityiskohdat jäävät parhaan mukaan piiloon. Myös ajokorkeus oli nostettu auton takaa paljon todellista asentoa ylemmäs.
– Näissä kuvissa kaikki yksityiskohdat, mitä tulee esimerkiksi kääntölevyihin, on kyllä piilotettu aika mahtavan hyvin. Sieltä ei ihan älyttömästi saa irti.
– Jos katsoo vaikka etujousitusgeometriaa, niin kyllähän se on erittäin korkealle nostettu. Viime vuonnakin ylempi etujousituksen tukivarsi on todella korkealla, ja alempikin on siinä melkein pyörän keskellä. Se on sitä samaa trendiä, jota ollaan viime vuosina nähty, Oikarinen arvioi.