Jättimäärä Coca-Colan nimipulloja markkinoille: Tuleeko lisänimiä?

Coca-Cola Finland
Julkaistu 16.05.2013 08:15

Coca-Cola lähestyy suomalaisia tuomalla kauppoihin nimikoituja pulloja, joiden etiketteihin on valittu 150 yleisintä suomalaisnimeä. Kampanja on käynnissä koko Euroopan laajuisesti, jossa pulloja on tarkoitus laittaa markkinoille miljardi kappaletta.

Juomajätti Coca-Colan uusin kampanja, nimikoidut tuotteet, ovat kiinnostaneet suomalaisia kuluttajia. Etikettejä koristamaan pääsi 150 suosituinta suomalaisnimeä, ja lisäksi pulloja koristavat muutamat yleisnimet, kuten ”veli”, ”ukki”, ”rakas. Mukaan valitut etunimet ovat Väestöliiton listoilta suosituimpia 12-29-vuotiaiden suomalaisten etunimiä.

Nimikkokampanjan etiketeistä Coca-Cola Suomen mukaan 30 prosenttia on yleisnimiä kuten veli, ukki ja rakas – loput 70 prosenttia on erisnimiä.

Suomessa tuotteita valmistaa Sinebrychoff, ja elokuun loppuun asti Coca-Colan ja Coca-Cola Zeron etikettejä painetaan ainoastaan nimikoituina. Tarkkoja kappalemääriä Suomen tasolla yhtiö ei halua paljastaa.

– Euroopan tasolla nimikoituja pulloja lähtee liikkeelle miljardi kappaletta markkinoille, kertoo Coca-Cola Suomen brändivastaava Maija Mäkirinne.

Lisänimiä toivottu

Näkyvä kampanja on tuonut paljon yhteydenottoja Suomen Coca-Colalle esimerkiksi Facebookin kautta.

– Kampanja on herättänyt paljon mielenkiintoa, ja nimikoitujen Coca-Cola pullojen tiimoilta on ollut paljon kuhinaa. Facebookissa on esimerkiksi kyselty, että mitä nimiä pulloissa on ja nimiä tulossa lisää, Mäkirinne kertoo ja toteaa, että tällä hetkellä lisänimiä ei olisi tulossa kampanjaan mukaan.

– 150 nimen kampanja oli realistista toteuttaa, sillä logistisesti tämä on iso operaatio järjestää etikettivedosten hyväksymisestä aina tuotantoon asti. Näillä näkymin ei ole tulossa lisää nimiä pulloihin, mutta katsotaan, mitä tulevina vuosina tapahtuu, Mäkirinne kommentoi.

Kauppa on ollut kampanjasta innoissaan, mutta tiettyjä nimiä ei voi valikoimaan tilata. Tuotteet tulevat tuotannosta satunnaisessa järjestyksessä. Nimikkotuotteita saa jo kauttaaltaan Suomessa kesän 2013 loppuun asti.

Laura Kokko/MTV3

Tuoreimmat aiheesta

Lifestyle