Lippupiste ei noudata Kuluttajariitalautakunnan suositusta, jonka mukaan asiakkaalle pitää korvata myös palvelumaksut.
Asiasta kertoo Kuluttaja-lehti, joka perustaa tietonsa Lippupisteen asiakaspalvelun ja asiakkaan välillä käytyyn viestinvaihtoon, jonka lehti on nähnyt.
Kyseisessä tapauksessa asiakas palautti Lippupisteen palvelupisteestä ostamansa liput tapahtumaan, joka siirtyi vuodella eteenpäin koronarajoitusten takia. Asiakas oli maksanut lipuista myös Lippupisteen veloittaman palvelumaksun.
Lippupiste palautti lippujen hinnan mutta vähensi niistä 4,50 euron palvelumaksun käsittelykuluna.
Lippupisteen toiminta on ristiriidassa Kuluttajariitalautakunnan (KRIL) suosituksen kanssa. Loppuvuodesta 2021 antamassaan päätöksessä KRIL suositteli, että Lippupiste hyvittää myös asiakkaalle perityt käsittelymaksut, jos tilaisuus perutaan tai siirretään.
Perumisen kustannukset ovat Kuluttajariitalautakunnan mukaan järjestäjän ja välittäjän välinen asia, eivätkä ne kuulu lipun ostajalle.
Otsikkoa korjattu klo 16.54: Lippupiste ei korvaa palvelumaksuja, kun aiemmin otsikossa luki peruutuskuluja.