Mazdan konseptit ovat olleet lähes poikkeuksetta autonäyttelyjen kauneimpia autoja, eikä uusi ja juuri Tokiossa esitelty RX-Vision ole poikkeus. Erittäin matalan auton muodot ovat kauniin veistokselliset.
Auton muotoja tärkeämpää on kuitenkin se, että sen keulalta löytyy wankel-moottori; sille on annettu nimeksi SkyActiv-R. Se välittää kaiken moottorista irtoavan voiman takapyörille. Takarenkaat ovat kokoa 285/35 R 20, kun eturenkaat ovat aavistuksen kapeammat eli kokoa 245/40 R 20. Mazda ei kerro moottorista vielä mitään tarkempia tietoja, mutta vihjaa sen tehon olevan 300 hevosvoiman luokkaa. Moottori olisi todennäköisesti myös ahdettu.
Mazdalla ja wankelilla, eli kiertomäntämoottorilla on pitkä historia, ja tuosta historiasta tulee kuluneeksi kahden vuoden kuluttua – siis seuraan Tokion autonäyttelyn aikana – tasan 50 vuotta. Ja Mazdan pääjohtajan Masamichi Kogain omin sanoin:
– Wankel-moottori tulee tekemään paluun Mazdalle jonain päivänä. Edessä on varmasti paljon haasteista, mutta visiomme on selvä ja se antaa meille selkeän päämäärän.
RX-Vision on kaksipaikkainen puhdaslinjainen urheiluauto, jolle voisi veikata hyvää menestystä joko legendaarisen RX-7:n tai tuotannosta vuonna 2012 poistuneen RX-8:n manttelinperijänä. Konseptilla on mittaa 4,39 metriä, ja leveyttä sille on kertynyt 1,93 metriä. Akseliväliksi on ilmoitettu 2,70 metriä. Auton hätkähdyttävin piirre on kuitenkin mataluus: 1,16 metriä korkeana RX-Visionin katto on vain aavistuksen korkeammalla kuin Lamborghini Aventadorin.