Nordean jatkuvat verkkopankkiongelmat ovat saaneet monet asiakkaat harkitsemaan pankin vaihtoa.
– Onneksi en tänään katsonut, olisin varmaan pyörtynyt, jos olisi nollaa näyttänyt, sanoo Virpi Karhulahti.
Nordean vikatilanteen vuoksi tilitiedot olivat osalla asiakkaista jonkin aikaa sunnuntaiaamuna poissa käytöstä, eli mobiilipankissa tilit saattoivat näyttää nollaa tai tilejä ei näkynyt laisinkaan.
Nordean pankkipalveluissa on ollut häiriöitä useasti viime viikkoina, mikä on koetellut asiakkaiden kärsivällisyyttä ja herättänyt huolta palvelujen turvallisuudesta.
Karhulahti kertoo aiemmin laskujen jääneen maksamatta Nordean ongelmien vuoksi. Pankin vaihtoa hän ei kuitenkaan vielä ole harkinnut.
"Ei tämä luottamusta lisää"
Tuulevi ja Henri Aschan kertovat sunnuntaiaamuna keskustelleensa lainojen kilpailutuksesta muilla pankeilla.
Heidän tilinsä on esimerkiksi kadonnut hetkellisesti näkyvistä ja laskujen maksutapahtumat on tilitetty kahteen kertaan. He ovat tottuneet ajattelemaan pankkia luotettavana laitoksena, mutta viimeaikaiset häiriöt ovat lisänneet epävarmuutta.
– Tämä ei mitenkään sitä luottamusta lisää. En ole hirveän huolissani, mutta toivoisin, että tämä selkiytyisi, sanoo Tuulevi Aschan.
Myös Kirsti Sipponen kuvailee kärsivällisyyden olevan koetuksella.
– Todella paljon risoo nämä verkkopankkiongelmat. Minulla jäi ainakin pari käytännön asiaa tekemättä näiden vuoksi, hän kertoo.
– Jopa pankin vaihto [on mielessä], vaikka olen ollut Nordean asiakas vuodesta kivi ja kenkä.
Anni Sieväsen tilit eivät näyttäneet nollaa, mutta hän on jatkuviin ongelmiin hyvin turhautunut.
– Ei pääse verkkopankkiin ja muita ongelmia on aika usein. Missä vika, haluan tietää, Sievänen ihmettelee.
– Kyllähän se ärsyttää.
Sievänen kertoo vaihtavansa pankkia, jos ongelmat jatkuvat.
– Terveisiä vaan Nordean herrat, laittakaa hommat hoitumaan siellä!