Ferrari on onnistunut tuomaan uuteen F1-autoonsa innovaatioita, jotka eivät ole tulleet muille talleille mieleen.
Yksi tällä viikolla päättyneiden Barcelonan talvitestien aikana esiin tulleista yksityiskohdista piilee auton alta ulos leviävästä pohjalevystä. Ferrari käyttää sitä jousituksen ja vaihdelaatikon jäähdyttämiseen.
Italialaistiimillä nähtiin pohjalevyssä useita lämpöantureita, jotka mittasivat lattian lämpöä kuuman ilman kulkeutuessa ulos sen sisään tehtyjä kanavia pitkin.
Kaudella 2017 F1-jarrut joutuvat pidon parantuessa huomattavasti kovemmalle rasitukselle, koska mutkanopeudet kasvavat ja kuskit voivat jarruttaa jatkossa huomattavasti aiempaan myöhemmin ja rajummin. Samalla jäähdytyksen tarve kasvaa.
Testien aikana puhuttiin paljon myös Ferrarin omalaatuisista sivuponttooneista, joissa talli on kiertänyt sääntöjen vaatimaa etureunan 75 asteen kulmaa sijoittamalla varsinaisen ponttoonin eteen ilmanohjaimen. Samalla auton kylki saadaan pidettyä virtaviivaisempana.
Ferrari oli päättyneiden talvitestien nopein. Kimi Räikkönen ajoi testien kärkiajan 1.18,634.
Lähde: F1.com