Rallisuuruus suomalaisen Toyota-kuskin apuna Montessa – ongelma ratin takana: "Sen kun antaisi mennä vaan"

Sami Pajarilla haastava aamupäivä etuauton avusta huolimatta – suomalaiskuski harmittelee uskalluksen puutetta 1:53
Sami Pajarilla haastava aamupäivä etuauton avusta huolimatta – suomalaiskuski harmittelee uskalluksen puutetta.

Toyotan uutta Rally2-autoa ensi kertaa kisatilanteessa ajavalla Sami Pajarilla oli kaksijakoiset tunnelmat Monte Carlon MM-rallin perjantaiaamupäivän lenkin jälkeen. 

MAINOS

MM-ralli yksinoikeudella
MTV Katsomossa!

Japanin MM-ralli 21.–24.11.

Kaikki suorat ajolähetykset MTV Maxilla ja MTV Katsomossa kaudella 2024.

Pajarilla, 22, on haastavasta "Montesta" hyvin rajallisesti kokemusta. Hän on viiden erikoiskokeen jälkeen WRC2-luokassa viidentenä, 1.12 kärjen takana. Eroa tuli lisää lähes 50 sekuntia kolmella ek:lla perjantaiaamupäivän aikana.    

– Joka pätkällä oli jäisiä paikkoja. Välissä on hyviä osuuksia, mutta sitten kun on niitä jäisempiä osuuksia, niin kun yksi mutka on jäässä, niin pitäisi luottaa, ettei se seuraava välttämättä ole niin paha. Siihen pitää totutella. Opettelua, Pajari kommentoi päivähuollossa MTV Urheilulle. 

Myös Rally2-autokunnilla on nyt etuautot apunaan. Pajarille ohjeita jakavat Mikko Hirvonen ja Ville Mannisenmäki, joista ainakin Hirvonen on 15-kertaisena WRC-kisavoittajana ja nelinkertaisena MM-kakkosena kaikille rallin ystäville tuttu nimi.

Pajari kehuu kaksikon huomioita rallireitistä, mutta se ei ole näkynyt ainakaan vielä täysimittaisesti lopputuloksessa. 

– Se on lähinnä vain se, että itse uskaltaisi luottaa siihen. Siellä on pahat paikat merkattu pois, mutta on siellä myös kannustavaa välissä. Jos vaikka näyttäisikin pahalta, mutta (mutkan) jätössä on hyvin pitoa, niin sen kuin antaisi mennä vaan, Pajari harmittelee. 

Mitä mieltä Pajari on Toyotan uudesta Rally2-autosta ja mahdollisuuksistaan kakkosluokan kovassa taistelussa? Lisää suomalaiskuskin tuoreita kommentteja yllä olevalla videolla. 

Lue myös:

    Uusimmat