Suomen myydyimmän auton uusi painos sai hinnat – tällaisen kärryn saa 26 622 eurolla

14:27img
Skoda uudisti Octavian päästä varpaisiin.
Julkaistu 02.06.2020 12:36

Ville Järveläinen

Skoda Octavian neljäs sukupolvi on saanut hinnat.

Kunnioitettavaan 60 vuoden ikään ehtinyt Skoda Octavia oli viime vuonna maamme myydyin uusi auto. Octavioita pantiin kilpien väliin kaikkiaan 5 601 kappaletta, mikä oli lähes puolet Skodan koko myynnistä Suomessa.

Toukokuussa Skodan myynti kuitenkin sakkasi monen muun merkin tavoin, eikä tsekkiauto yltänyt Suomessa ihan terävimpään kärkeen. Toukokuussa meni kaupaksi 390 Skodaa, joista Octavioita oli 133. Näillä lukemilla irtosi merkkitilaston neljäs ja mallitilaston kuudes sija. Pahimpiin kilpailijoihin lukeutuva Ford Focus jäi vain kolmen myydyn auton päähän.

Koronapandemian lisäksi myös ohjelmisto-ongelmat ovat lyöneet kapuloita Skodan rattaisiin. Sekä Octavian että sisarmalli Volkswagen Golfin toimitukset pantiin hetkellisesti jäihin pari viikkoa sitten eCall-hätäviestijärjestelmästä paljastuneiden puutteiden vuoksi.

Lue myös: Joku ajoi Skoda Octavialla kerran 365 kmh – näitä asioita et takuulla tiennyt Suomen myydyimmästä autosta

Aluksi yksi bensa ja kaksi dieseliä

Nyt Skoda on tiedottanut neljännen sukupolven Octavian hinnoittelusta Suomessa. Malliston hinnat alkavat 26 622 eurosta. Mikäli Octaviansa haluaa farmarina, on tiskiin iskettävä vähintään 27 625 euroa.

Tuotannon alkuvaiheessa on tarjolla kolme moottorivaihtoehtoa:

  • 1,5 TSI -bensa (115 kW / 150 hv)
  • 2,0 TDI -diesel (85 kW / 116 hv)
  • 2,0 TDI -diesel (110 kW / 150 hv)

Lataushybridi sekä kaasuversio saapuvat myyntiin syksyllä.

Kaksi varustelutasoa

Varustelutasot ovat aluksi Ambition Launch Edition sekä Style Launch Edition.

Halvinkin varustelupaketti pitää sisällään esimerkiksi LED-ajovalot kaukovaloavustimella, avaimettoman keskuslukituksen ja käynnistyksen sekä digitaalisen mittariston.

Pykälää kattavampi Style-paketti lisää kokonaisuuteen muun muassa suuremman kosketusnäytön, tuulilasinäytön, pesimellä varustetun peruutuskameran sekä mukautuvan vakionopeudensäätimen.

Lue myös: Kaasuauton kuolonkorina? Volkswagen-konserni hylkäämässä teknologian, johon meidänkin hallituksemme luotti

Tuoreimmat aiheesta

Autot