BMW:n kauan odotettu 2-sarjan huippumalli julkaistiin virallisesti. 1M Coupén seuraajalla on täytettävänään isot saappaat.
BMW:n pienimmän coupén tehokkaimman mallin virkaa on tähän asti hoitanut M235i, joka ei kuitenkaan ole puhdas M-sarjalainen. Nyt esitelty uusi M2 on käynyt läpi merkittävän määrän muutoksia normaaliin mallistoon verrattuna lunastaakseen edeltäjän 1M Coupén korkealle nostamat odotuksen.
Ulkoisesti uuden M2:n erottaa helposti bodatun ulkonäön perusteella. Uudet puskurit, takaosan neljä pakoputken päätä ja selkeästi levitetyt kaaret luovat ilmeeseen aggressiivisuutta. Eikä tämä ole pelkkää silmänlumetta, sillä auton raideleveyttä on kasvatettu edessä 55 ja takana 80 millimetrillä.
Galleria
BMW M2:n pellin alta löytyy kolmilitrainen yhdellä twinscroll-ahtimella varustettu rivikuutonen. Tehoa moottori tuottaa 272 kW (370 hv) ja jatkuva huippuvääntö asettuu lukemaan 465 Nm. Yliahtotoiminnolla vääntö nousee hetkellisesti tasan 500 newtonmetriin. Moottorin pariksi on positiivisena yllätyksenä saatavissa myös manuaalivaihteisto, joskin nopeampi kaksoiskytkinvaihteisto tullee olemaan suositumpi vaihtoehto. Taka-akselilla pidosta huolehtii aktiivinen tasauspyörästön lukko.
Näillä voimavaroilla M2 saavuttaa parhaimmillaan satasen nopeuden 4,3 sekunnissa. Manuaalivaihteistolla varustettuna lukema on 4,5 sekuntia. Huippunopeus on rajattu lukemaan 250 km/h, mutta usean muun saksalaismerkin tapaan rajoittimen lukemaa voi korottaa ”lisävarusteena” ja tässä tapauksessa huippunopeudeksi päivittyy 270 km/h.
Hinnoista tai esittelyaikatauluista ei ole vielä tarkempaa tietoa.