Mercedeksen uutuusmaasturi suuntaa suoraan BMW:n X4:n kimppuun. Auton moottorivalikoimaan ei vielä julkaistu virallisesti odotettua laajennusta sporttisempaan suuntaan.
GLC Coupé on lähes seitsemän senttimetriä pidempi ja noin neljä senttimetriä perus-GLC. Mittasuhteet ovat siis hyvin erilaiset ja erityisesti loivasti laskeva kattolinja ja hyvin viisto ikkunalinja luovat autolle coupémaista muotoa. Ulkonäön osalta auto näyttää hyvin pitkälti pienennetyltä GLE Coupélta. Linjakkaamasta ilmeestä huolimatta tavaratilaa löytyy perusasennossa 491 litr aa ja laajennettuna 1 205 litraa.
Vakiomalliin verrattuna GLC Coupé on urheilullisempi. Se on varustettu urheilullisella alustalla ja nopeammalla ohjauksella. Vakiovarustukseen kuuluvat luonnollisesti myös jatkuva neliveto sekä 9-portainen automaatti. Hieman yllättäen moottoreiden osalta mallisto ei saanut vielä täydennystä GLC:hen verrattuna vaan autosta julkaistiin kaksi dieselmallia GLC 220d Coupé ja 250d Coupé (170 ja 204 hv) sekä yksi bensaturbo GLC 250 Coupé (211 hv). Mallisto täydentyy myöhemmin myös GLC 350e Coupélla, eli hybridimallilla. Varsinaisesta urheilullisesta menosta puolestaan tulevat vastaamaan todennäköisesti ahdetulla V6-moottorilla varustettu Mercedes-AMG GLC 43 (367 hv), ja esimerkiksi C-sarjasta tutulla ahdetulla V8:lla varustettu 510 hevosvoimainen Mercedes-AMG GLC 63. Näiden aikataulusta ei ole vielä julkaistu tietoa.
Turvavarustelun ja muunkin tekniikan osalta GLC Coupé noudattelee GLC:ssä nähtyä linjaa. Auto on varustettu laajalla kattauksella Mercedeksen osaamista ja kuljettajan toimintaa avustaa monipuoliset järjestelmät. GLC on pärjännyt useissa testeissä hyvin ja myös Teknavi on tutustunut malliin kattavasti.
Uutta GLC Coupéta odotetaan Euroopan markkinoille viimeistään kuluvan vuoden syksyllä.
Galleria
Kuvat: Mercedes-Benz