Uusivuosi kasvattaa Alkon myyntiä 67 prosenttia. Kaikista kovin kasvu nähdään kuohuviinien myynnissä.
Uudenvuodenaattoa edeltävällä viikolla Alkossa asioi arviolta 1,1 miljoonaa asiakasta. Kiireisin myyntipäivä on uudenvuodenaatto.
Kuohuviinillä hurja menekki
Uusivuosi kasvattaa litramääräisesti eniten kuohuviinien myyntiä, joka nousee 592 prosenttia. Samppanjaa myydään 400 prosenttia enemmän ja aromatisoituja viinejä sekä muita mietoja viinejä 630 prosenttia enemmän. Väkevistä juomista eniten kasvaa hedelmäliköörien, 199 prosenttia, tequiloiden, 194 prosenttia, ja kermaliköörien sekä muiden liköörien, 194 prosenttia, myynti.
Viineistä hedelmäviinien myynti kasvaa 112, valkoviinien 55 ja punaviinien 30 prosenttia.
Myös alkoholittomien juomien myynti kasvaa
Uudenvuoden alla yhä useampi asiakas ostaa myös alkoholittomat juomansa Alkosta, näiden juomien myynti kasvaa 117 prosenttia.
Panimotuotteista uudenvuoden sesonkituotteita ovat longdrink-juomat, 84 prosenttia, siiderit, 84 prosenttia ja IV-oluet, 46 prosenttia.
Uudenvuoden vaikutusta myyntiin on arvioitu edellisen vuoden myyntilukujen perusteella.
LUE MYÖS:
Tämä on kuohuviinin ja samppanjan ero
Uskomattomat faktat samppanjasta: Tämän vuoksi korkin kanssa kannattaa todella varoa
Lähde: Alko
MTV LIFESTYLE