Suomalaisesta paistopistetuotteesta valtava hitti – nyt sitä saa myös pakasteena: "Emme voineet kuvitellakaan..."

rostis
Leipomo Rostenin tuotekehittäjä Katariina Vesterinen kehitteli vuoden 2020 hittituotteen paistopisteille: Rostiksen. Foody Allen

Leipomo Rostenin kehittämä Rostis voitti Suomalainen menestysresepti 2020 -kilpailun viime vuonna. Nyt hitiksi nousseesta Rostiksesta on tullut markkinoille myös pakasteversio, tiedotteessa kerrotaan. 

Suomalaiset kuluttajat olivat jo pitkään toivoneet kauppojen paistopisteille lisää vehnättömiä tuotteita. Toiveita kuunnellen turkulainen leipomo Rosten päätti kehittää rukiisen välipalan paistopisteille. Rostenin kehittelemät Rostis-piirakat voittivat vuoden 2020 elokuussa Suomalainen menestysresepti -kilpailun.

– Kehittäessämme Rostista emme voineet kuvitellakaan minkälaisen suosion se saavuttaisi. Kilpailun jälkeenkin olemme jatkaneet tuotekehitysyhteistyötä S-Ryhmän kanssa, Leipomo Rostenin markkinointivastaava Veera Meltovaara kertoo. 

Meltovaara kertoo MTV:lle, että Rostiksia on tähän päivään mennessä myyty yli 5 miljoonaa kappaletta. Tuotteen suosio ei ole laantunut, vaan Meltovaaran mukaan päin vastoin kysyntä on kasvanut, minkä vuoksi Rostiksesta tuleekin nyt saataville myös pakasteversio.

Rostiksen suosio on ollut niin suurta, että Rostenilla on pystytty tuotteen ansiosta palkkaamaan leipomoon lisää henkilökuntaa haastavasta koronavuodesta huolimatta. Näin ollen korona ei näy Rostenin liikevaihdossa.

Rostiksen pakasteversion pakkausmateriaaliratkaisu toimii osana muovin käytön vähentämistä.

–Vastuullisuus on meille tärkeää – pyrimme kaikella toiminnallamme vähentämään merkittävästi muovin käyttöä. Pakkauksessa käytetyt painovärit eivät myöskään kuormita luontoa niin paljoa, sillä ne ovat vesiliukoisia. 

Lähde: Toptaste/Rosten

***

Ruokakaupan seuraavat hitit? Nämä tuotteet kisasivat Suomalainen menestysresepti -finaalissa 0:56

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat