Yli satavuotiaan Citroenin uusi logo on paluu juurille.
Citroen on päivittänyt logoaan viimeksi kuusi vuotta sitten, mutta nyt tehty muutos on merkittävin sitten vuoden 1985, jolloin alikersantin arvomerkin natsoja muistuttavat väkäset saivat alleen ikonisen punaisen pohjan.
Uusi logo onkin kumarrus ranskalaisyhtiön ensimmäiselle tunnukselle vuodelta 1919. Samalla logon tekstiä on päivitetty aiempaa terävämmäksi. Päivitetty logo tullaan näkemään valmistajan uusissa autoissa vuoden 2023 puolivälistä lähtien.
Citroen on käyttänyt "alikersanttilogoa" aina. Tosin vuosina 1932–1936 natsojen kaverina oli yllättävä eläin.
Katso artikkelin yläpuolella olevalta videolta, miltä Sitikan uusi logo näyttää, ja miten tunnus on vuosien saatossa muuttunut.
3:28
Lue myös: Skodalle uusi logo – tämä oli 165 vaihtoehdosta se paras
Lähde: Citroen