Useat autovalmistajat ovat uusineet logojaan viime vuosina. Nyt kelkkaan on hypännyt myös Skoda.
Volkswagen-konsernin tsekkiläisjaosto Skoda on paljastanut uuden brändi-ilmeensä, johon kuuluu olennaisena osana myös uusi logo.
Aiempaa tyylitellympi tekstilogo tullaan näkemään myös autojen keuloissa. Ikoninen siipilogo on nykytyylin mukaisesti muuttunut kaksiulotteiseksi.
Skoda kertoo tiedotteessaan, että uusi logo valittiin peräti 165 vaihtoehdon joukosta. Massiivista ehdotusmäärää karsittiin prosessin eri vaiheiden myötä lopulta kolmeen vaihtoehtoon, joista kerättiin palautetta ympäri maailmaa.
Lue myös: Yli satavuotias autovalmistaja paljasti uuden logonsa – olisiko vanha pitänyt jättää rauhaan?
– Jokainen muutos on haaste. On luonnollista, että osa ihmisistä eivät pidä muutoksesta, kun taas toiset kannattavat sitä, Skodan brändisuunnittelija Martin Pavlik kertoo tiedotteessa.
Uusi logo otetaan käyttöön vaiheittain. Ensin se lyödään markkinointimateriaaleihin, mutta vuodesta 2024 alkaen se nähdään myös uusissa automalleissa sekä autojen tietoviihdejärjestelmien näytöillä.
Valmistaja ottaa samalla käyttöön uuden väripaletin, ja aiempi vihreän sävy Emerald Green saa kaverikseen vaaleamman Electric Green -sävyn.
Katso videolta, miltä Skodan uusi logo ja brändi-ilme näyttävät.
Lue myös: Mersun ikoninen "johtotähti" syntyi puolivahingossa – tätä et tiennyt yli satavuotiaasta logosta
Lähde: Skoda