Saksalainen autovalmistaja Audi ottaa käyttöön uuden logon ja luopuu kromista.
Audin uusi visuaalinen ilme on aiempaa pelkistetympi. Se vaihtaa keuloja koristavat kromiset logot hillitympiin ja kaksiulotteisempiin. Trendi on tuttu muun muassa konsernisisaruksilta Volkswagenilta ja Skodalta sekä Volvolta ja BMW:ltä.
Saksalaisvalmistajan mukaan uusi lättänämpi ja krumeluurittomampi ilme toimii paremmin myös sen viestinnässä, joka on yhä digitaalisempaa. Samalla ilme autoissa ja netissä muuttuu yhtenäisemmäksi, sillä Audi on viestinnässään käyttänyt jo aiemmin yksinkertaistetumpaa logoa.
Audin suunnittelija André Georgi hehkuttaa tiedotteessa, kuinka pelkistetty logo sopii yhtä hyvin kaikkiin valmistajan autoihin korin ja etusäleikön väristä riippumatta.
Ikoniset "olympiarenkaat" eivät ole kuitenkaan katoamassa mihinkään. Autoissa logon renkaat ovat jatkossa oletusarvoisesti vaaleanharmaat ja kehykset mustat. Asiakkaat voivat kuitenkin edelleen valita joihinkin malleihin tätäkin tummemman version, jossa renkaat ovat tummanharmaat.
3:28
Lue myös: Skodalle uusi logo – tämä oli 165 vaihtoehdosta se paras
Lue myös: Citroen esitteli uuden "alikersanttilogon" – isoin muutos sitten 1980-luvun
Lue myös: Volvon uusi logo on pannukakku – siis tosi litteä
Lue myös: Parempi totutella: Volkswagenin uusi logo paljastettiin
Lähde: Audi