Brittivalmistaja esitteli autojensa uuden logon – ensimmäinen merkittävä muutos sitten 1980-luvun

Kiinalaisen Geelyn siipien suojassa nykyään majaileva Lotus on ensimmäisen uuden logonsa sitten vuoden 1989. Vaikka edelliseen logoon tehtiin pieniä viilauksia vuosien varrella, on kyseessä isoin uudistus kolmeen vuosikymmeneen.

Lotuksen urheiluautoissa on ollut samanlainen vihreäkeltainen logo jo 30 vuoden ajan, mutta nyt on muutosten aika.

Geely pyrkii palauttamaan Lotuksen entisaikojen loistoonsa, mistä kielii muun muassa miljoonien arvoisen Evija-hypersähköauton esittely.

Samalla on tullut hyvä hetki uudistaa perinteikkään merkin visuaalista ilmettä.

Lotuksen uusi logo on pääpiirteiltään samanlainen kuin vanhakin, mutta värit ovat terävämmät ja kolmiuloitteisuudesta on luovuttu.

Uudessa logossa keltainen on rääkyvämpää mallia, ja vihreä todella tummaa British Racing Green -sävyä.

Lotuksen perustajan Anthony Colin Bruce Chapmanin nimikirjaimet ovat tutulla paikallaan. 

Geelyn mukaan uusi logo kuvastaa menneisyyden sijaan tulevaisuutta.

Katso kaikki Lotuksen logot alta.

lotus logo

Lue myös:

    Uusimmat