Tokion katukuvassa näkee iltaisin Kei-autoja, eli pieniä koppiautoja, joissa on värikkäitä LED-valoja helmoissa. Moneissa niissä on myös hifi-laitteistoja jopa useammalla kymmenellä tuhannella eurolla. Näiden autojen katu-uskottavuutta ei mitata hevosvoimilla vaan kaiuttumista irtoavilla watteilla.
Mercedes haluaa kosiskella tätä ryhmää tai muuten vain nuorekkaita Tokion autonäyttelyssä esittelemällään Vision Tokyo -konseptilla. Se on samalla myös jatkoa Mercedeksen tämän vuoden tammikuussa Las Vegasin elektroniikkamessuilla esittelemälle F015-konseptille.
Mitoiltaan Mersun konsepti ei ole kuitenkaan mikään pieni japanilainen koppiauto. Vision Tokyolla on mittaa 4,8 metriä, ja se on myös yli kaksi metriä leveä. Tällä taataan auton sisälle olohuonemaisen mukavat matkustusolosuhteet – tai oleskelutila ison kaupungin ruuhkissa istuttaessa samalla kun auto ajaa itse itseään kohti määränpäätä. Viihtyisää oleskelua varten auton matkustamo on varustettu myös isoilla kosketusnäytöillä sekä 3D-hologrammiteknologialla!
Mercedeksellä löytyy tällä hetkellä henkilöautomallistosta tila-autoksi V-sarja. Toki vaihtoehdoksi löytyy myös Vito- ja Sprinter-pohjaisia henkilöversioita. Ne ovat kuitenkin kaikki isoja tila-autoja. Näiden alapuolella A-sarja on muuttunut tavalliseksi henkilöautoksi, B on sekin aika henkilöautomainen, ja R-sarja on pudotettu kokonaan pois tuotannosta. Toki Mercedeksellä on mallistossa myös Renault Kangoo pohjainen Citan, josta on niin ikään henkilökuljetusversio, mutta sitäkään ei voi pitää kovin trendikkäänä tila-autona.
En siksi yhtään ihmettelisi, jos Mercedes haluaisi jossain vaiheessa tehdä vielä jonkinlaisen R-sarjan perillisen, eli auton E-sarjan farmarin ja V-sarjan väliin.