Peugeotin keskiluokan sportti 308 GTi ei ole vielä kerennyt markkinoille, ja autosta esitellään jo kisakireä rataversio. 308 Racing Cup on tarkoitettu Euroopan radoilla suositun RCZ-merkkiluokan korvaajaksi.
Peugeot esittelee uuden rata-ajoon valmiin 308 Racing Cupin Frankfurtin autonäyttelyssä. Auto perustuu Peugeot 308 GTi -malliin, mutta on käynyt läpi paljon merkittäviä muutoksia. Helpoiten havaittavissa on leveämpi kori.
Racing Cup on 106 millimetriä vakioautoa leveämpi, minkä myötä raideväliä on kasvatettu ja pyöränkaariin mahtuu suuremmat 18-tuumaiset renkaat, joiden takaa pilkistävät AP Racingin -kilpajarrut. Keulan isojen ilmanottoaukkojen kautta viedään jäähdytysilmaa jarruille sekä moottoriöljyn ja ahtoilman jäähdyttimille. Aerodynamiikka on viety nykyisten kilpa-autojen tapaan pitkälle vietyä ja ulkonäköä hallitsee levitysten lisäksi massiivinen FIA:n WTCC-sääntöjen mukainen takaspoileri sekä takapuskurin jatkeeksi muotoiltu diffuusori.
Konepellin alta löytyy GTi-mallista tuttu 1,6-litrainen turbomoottori. Tehoa moottorista irtoaa 226 kW eli sattumalta 308 hevosvoimaa. Tähän lukemaan on päästy muun muassa ottamalla käyttöön Peugeot 208 T16 R5 -ralliauton turboahdin. Kestävyyden parantamiseksi männät ovat taottua alumiinia ja varustettu kaksinkertaisella öljysuihkulla, kiertokankia on vahvistettu ja laakerit ovat polymeerilujitteiset. Voima johdetaan 6-portaisen sekventiaalivaihteiston ja mekaanisen luistonrajoittimen kautta etupyörille.
Peugeot 308 Racing Cup tulee myyntiin loppuvuodesta 2016. Hintatiedot julkaistaan ensi kesänä. Suomessa tätä rata-autoa haluavien tulee kääntyä Peugeot Sport -kilpa-autojen ja niiden varaosien myynnistä vastaavan Auto Kehä Oy:n puoleen.