Peugeot 907 oli ranskalainen supermalli, joka päätyi tehtaalta suoraan museoon – kuusilitrainen V12 olisi vienyt autoa yli 350 km/h

0:31img
Katso videolta, miltä näytti Peugeot 907 -superauto. Ainutlaatuisen ranskalaiscoupen erikoisuuksia olivat V12-moottori ja hiilikuitukori.
Julkaistu 21.09.2021 17:55

Ville Järveläinen

Vuonna 2004 Pariisin autonäyttelyssä esitelty ranskalaiscoupe majailee tätä nykyä valmistajan museossa.

Peugeot juhlisti 2000-luvun alussa uutta muotoilukeskustaan upealla konseptimallilla. Mallimerkintää 907 kantaneesta visiosta ei tullut koskaan todellisuutta kaupallisessa mielessä, kuten ei ollut tarkoituskaan.

907 oli kaksipaikkainen takavetoinen coupe, jonka konepellin alla sykki peräti 12 sylinteriä. Vapaasti hönkivä kuusilitrainen bensakone oli yhdistetty kahdesta kolmelitraisesta V6:sta, ja se tuotti hevosvoimia noin 500.

Auto oli kokoisekseen yllättävän kevyt, sillä se painoi vain 1 400 kiloa, mistä on kiittäminen hiilikuitukoria.

907 kiihtyi nollasta sataan 3,7 sekunnissa, ja sen teoreettiseksi huippunopeudeksi ilmoitettiin 357 kilometriä tunnissa.

Puikkokuonoisen auton muodot tuovat jossain määrin mieleen Mercedes-Benz SLR McLarenin.

aop peugeot 907 (1)

Kurkistus Peugeot 907:n sisätilojen teemana oli punainen nahka. 

Lue myös: Kuolaatko sinäkin tätä Peugeotin konseptiautoa? Pääjohtaja Twitterissä: "Mikäli saamme kasaan 500 000 nimeä..."

Lähteet: Peugeot, Carscoops

Tuoreimmat aiheesta

Autot