Crème Bonjour -tuotteiden reseptimuutos kummastuttaa.
Monissa sosiaalisen median ruoanlaitto- ja leivontaryhmissä on kesän aikana ihmetelty Crème Bonjour -tuorejuuston yhtäkkistä muutosta. Koko tuotelinjan reseptiikka on mennyt uusiksi ja maku on selvästi erilainen.
Lue myös: Tiedätkö, mitä raejuusto on?
Kerma korvattiin kirnupiimällä sekä kookos- ja rapsiöljyllä
Muuttuneesta reseptistä on keskusteltu kiivaasti muun muassa erilaisissa Facebook-ryhmissä
– Crème Bonjour on mennyt uuden reseptin myötä aivan pilalle. Ennen oli hyvää, erään ryhmän kesäkuisessa julkaisussa muun muassa kommentoitiin
– Pilalla, toinen komppasi.
– Ihan oikeasti suutuin, kun maistoin sitä uutta. Jumalavita että rasautti pahasti päässä, kolmas jatkoi.
Crème Bonjour -tuotteiden pakkauksessa korostetaan nyt "uutta reseptiä". Pakkauksesta selviää myös, että tuorejuuston kerma on korvattu tuotteissa nyt kirnupiimällä sekä kookos- ja rapsiöljyllä.
Tarkkasilmäiset ovat ehkä huomanneet, ettei tuotteissa ole enää edes mainintaa tuorejuustosta.
Tämän takia reseptiä muutettiin
Kysyimme valmistajalta, miksi suosikkituotteen reseptiin alun perin kajottiin.
– Päivitimme Crème Bonjour -reseptin kaikkialla Pohjoismaissa. Tämä muutos on osa jatkuvaa pyrkimystämme ottaa pieniä ja suuria askeleita kohti kasviperäisempää tulevaisuutta, jolla uskomme olevan myönteisiä vaikutuksia ympäristöön ja ihmisten terveyteen, Creme Bonjouria valmistavan Upfield Oy:n viestintäpäällikkö Daniel Wemyss kertoo MTV Uutisille.
Päivitetyllä reseptillä on Wemyssin mukaan pyritty vähentämään maitoainesosien määrää ja lisäämään kasviperäisten ainesosien osuutta.
– Tarkemmin sanottuna olemme korvanneet kerman kasviöljyjen ja kirnupiimän yhdistelmällä. Näistä muutoksista huolimatta tuotteemme säilyy laktoosittomana ja pyrkii tarjoamaan alkuperäisen reseptin kaltaisen levitettävyyden ja makuprofiilin.
Lue myös: Kuinka kauan tuorejuusto säilyy jääkaapissa?
Tuorejuusto on nyt "levitettävä tuote" – nimi säilyy silti
Wemyss myöntää, että yritys on saanut tuotepäivityksen jälkeen monenlaista palautetta kuluttajilta, kuten aina uudistusten yhteydessä.
– Arvostamme kaikkea palautetta, koska se auttaa meitä jatkuvasti parantamaan tuotteitamme. Ymmärrämme, että makumieltymykset voivat vaihdella, ja olemme sitoutuneet kuuntelemaan kuluttajia kehittäessämme tuotevalikoimaamme.
Crème Bonjourin uusi sisältö ei täytä enää tuorejuuston määritelmää. Ainesosien muutoksen vuoksi yritys kuvailee nyt tuotetta levitteeksi tai levitettäväksi tuotteeksi. Vaikka tuotteen nimi "Crème Bonjour" viittaakin selkeästi kermaan, yritys ei aio vaihtaa brändin nimeä.
– Olemme päättäneet säilyttää sen, koska se on nimi, jonka ihmiset tuntevat ja jota he rakastavat. Varmistaaksemme läpinäkyvyyden ja selkeyden kuluttajillemme olemme merkinneet uuden pakkaukseen näkyvästi "uusi resepti" -viestillä ja merkitsevät reseptin muutoksen selkeästi pakkauksen etupuolelle.
Jos kritiikkiä uudesta reseptistä tulee kuluttajilta paljon, voitaisiinko vanhaan reseptiin palata vielä takaisin?
– Vaikka tällä hetkellä ei ole suunnitelmia palata aiempaan reseptiin, tutkimme jatkuvasti tapoja parantaa tuotteitamme kuluttajien mieltymysten ja kestävän kehityksen sitoutumisemme mukaisesti, Wemyss vastaa.
Katso myös video: Halpa vs. kallis -sarjassa testattiin keväällä tuorejuustot! Crème Bonjouria myytin silloin vielä vanhalla reseptillä:
6:07