Nämä tarjoustuotteet viedään käsistä – yhtä ruokaa myytiin jopa 290 kertaa normaalia enemmän

Kalatiski tarjoukset K-kauppa
Kauppojen tarjouskampanjoissa on selkeitä hittituoteita. Shutterstock

Tietyt tuotteet kiinnostavat suomalaisia ruokakauppojen tarjouskampanjoissa.

Kerroimme aiemmin K-ryhmän tiistaina järjestämästä mediatilaisuudesta, jossa käytiin läpi Suomen ruokatrendejä nyt ja lähitulevaisuudessa. 

Kuluttajatutkimukseen perustuvan katsauksen mukaan suomalaiset hakevat ensi vuonna arkeensa entistäkin enemmän kokonaisvaltaista hyvinvointia. 

Ruokapöytiin halutaan muun muassa konstailematonta kotiruokaa, enemmän vihanneksia ja kalaa sekä kotimaisia antimia. 

Valtaosa asiakkaista kyttää tarjouksia

Keskon päivittäistavaratoimialan tavarakaupasta ja vastuullisuudesta vastaava johtaja Harri Hovi kertoi tilaisuudessa konkreettisia esimerkkejä siitä, miten vallitsevat ruokatrendit näkyvät kaupoissa.

Ruokailmiöt-katsauksesta käy ilmi, että peräti 91 prosenttia kuluttajista seuraa tarjouksia ja ostaa tarjoustuotteita. Hovin mukaan asiakkaiden kiinnostus tarjouksia kohtaan on pysynyt korkealla tasolla koko vuoden. 

Myös S-ryhmä on aiemmin kertonut tarjoustuotteiden ja erityisesti punalaputettujen tuotteiden suosiosta. Sama trendi on jatkunut jo muutaman vuoden.

Asiakkaiden kiinnostus tarjouksia kohtaan on johtanut muun muassa siihen, että useat päivittäistavarakaupan toimijat ovat kilpaa laskeneet esimerkiksi omien merkkituotteidensa hintoja. Keskolla tämä on näkynyt muun muassa K-menu-sarjan myynnin 16 prosentin kasvuna tänä vuonna.

Erilaisilla tarjouskampanjoilla on myös ollut selkeä vaikutus tiettyjen tuotteiden myynnissä. 

– Tarjousten merkitys on todella suuri, Hovi summasi ruokatrendikatsausta.

Lohifilettä meni kaupaksi 290 kertaa normaalia enemmän – myös kahvi varma tarjoushitti

Tilaisuudessa Hovi esitteli myös, miten erilaiset megakampanjat ovat näkyneet eri tuoteryhmissä tänä vuonna K-Citymarketeissa.

– Esimerkiksi Kulta Katriina -kahvia myytiin 141 kertaa enemmän kuin perusajankohtana. Kertoo todella paljon siitä, että tarjoukset todella kiinnostavat. 

Hovin mukaan kahvi on ollut tarjouskampanjoiden kärkituote jo vuosikymmenten ajan. 

Kahviakin isompi tarjoustuotehitti on tämän vuoden kampanjoissa kuitenkin ollut lohifilee. Sen myynti on kasvanut peräti 290-kertaiseksi kampanjan aikana. 

– Volyymikasvut ovat todlela isoja ja tukevat sitä tutkimustietoa, että tarjoustuotteet ovat kiinnostavuudessaan korkealla.

Myös tietyt premium-jäätelöt ja arkiset juustot ovat tänä vuonna olleet varmoja tarjoustuotehittejä.

Katso myös: Lohesta ruodot pois helposti Kirsin nokkelalla niksillä!

Video

Testaa tämä kikka!

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat

    • masterchef2 (002)
      MasterChef Suomi

      MasterChef-keittiön valtaavat amatöörikokit! Satojen hakijoiden joukosta valitut, Suomen parhaat kotikokkaajat havittelevat liekinkuumaa MasterChef Suomi -arvonimeä ja 10.000 euron rahapalkintoa. Riittävätkö taidot kelloa vastaan kokatessa miellyttämään tuomaristoa? Uudella kaudella Kape Aihisen seuraksi tuomarikolmikkoon liittyy kaksi huippukokkia, Henri Alén sekä vaikuttavan kansainvälisen uran luonut Helena Puolakka.