Nettideittaaja, tällaisella kuvalla saat kontakteja

Deittisivusto tutki, millaisella kuvalla nettideittaajat saavat eniten kontakteja. Tulokset olivat yllättäviä: naiselle rintavarustusta esittelevä kuva ei olekaan se tehokkain.

Nettideittisivusto okcupid.com tutki sivujensa käyttäjien kuvia, ja tilastoi yhteydenottojen kannalta edullisimmat kuvatyypit. Kannattaako miehen esitellä pyykkilautavatsaansa, ja toimiiko käsivaralla ylhäältä päin otettu "teinikuva" todella?

Treenillä ja rinnoilla kontakteja

Naisille tehokkaimmaksi deittiprofiiliotokseksi osoittautui yllättäen käsivaralta ja yläkulmasta otettu "teinikuva". Sivuston pitäjät epäilevät, että kuvan intiimi tunnelma korvaa tekniset puutteet. Kenties kuvan tenho olikin tiukan topin paljastama rintavarustus? Ehei – sivun pitäjät rankkasivat näistä yläkulmaotoksista pois kaikki paljastavat asusteet, ja kuvaustapa osoittautui silti naisille kaikkein tehokkaimmaksi yhteydenottojen kannalta.

Antelias kaula-aukko ei kuitenkaan ole huono sijoitus. Nainen sai rintojaan esittelevällä kuvalla keskimäärin 12 prosenttia enemmän yhteydenottoja kuukaudessa, siis 49 prosenttia enemmän kuin tavallisesti! Naisten netissä saamat vastaukset vähenevät nettideittaajan iän kasvaessa, mutta rintoja paljastamalla kontaktien määrä putoaa loivemmin.

Miehelle tehokkain deittikuva oli yllättäen kliseeksikin muodostunut vatsalihasotos, jossa mies esittelee treenattua kehoaan. Treenatulla vatsalla mies sai lähes yhdeksän naista kymmenestä vastaamaan yhteydenottoonsa netissä. Lihasotosta tehokkaammaksi osoittautui vain kuva, jossa mies poseeraa lemmikkinsä kanssa.

Mitä vanhempi vatsaansa esittelevä mies oli, sitä vähemmän hän sai kontakteja naisiin. Yllättävää kyllä naisten rintoja suosiollisesti esittelevissä kuvissa efekti oli päinvastainen: mitä vanhempi nainen, sitä enemmän antelias kaula-aukko toi kontakteja.

Shutterstock

Nainen, vältä lemmikkejä

Vähiten kontakteja netissä saivat ne naiset, joiden kuva esitti heidät poseeraamassa lemmikkieläimen kanssa. Toiseksi huonoin vaihtoehto naiselle oli otos, jossa hän nauttii alkoholia. Miehelle kaikista huonoin kuvavaihtoehto oli matkailukuva, jota hyvänä kakkosena seurasi alkoholin nauttimista kuvaava otos.

Myös ilmeellä on väliä. Eniten yhteydenottoja miehiltä saivat ne naiset, jotka flirttailivat suoraan kameralle. Katsekontaktin puuttuminen taas karsi naisen saamia yhteydenottoja. Kameralle flirttaava ja siihen katsova nainen sai keskimäärin yhdeksän kontaktia kuukaudessa, kun kamerasta pois katsova flirttaaja sai vain vähän yli seitsemän yhteydenottoa.

MTV3/Helmi

Lähde: Blog.okcupid.com

Kuvat: Shutterstock

Lue myös:

    Uusimmat