Lidl kertoo tiedotteessaan päivittävänsä alennuskäytäntöjään. Punalapputuotteiden rinnalle tulee uusi viherlappu.
MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla on aiemmin kerrottu eri kauppaketjujen tavoista myydä asiakkaille hävikkiuhkan alla olevia tuotteita. S-ryhmän kaupoissa ruokahävikkiä vähennetään esimerkiksi muutaman euron hävikkilaatikoiden avulla, K-ryhmässä käytössä on puolestaan erilliset tuotteiden myyntiä tehostavat hävikkihyllyt.
Lidlissä on aiemmin myyty hävikkituotteita punalapputarroilla sekä hukka-ale -hävikkilaatikoissa. Nyt ketju tiedottaa aloittavansa uuden alennuskäytännön, kun tuttua punalappualennusta laajennetaan uusiin tuoteryhmiin 21. marraskuuta alkaen.
Lue myös: "Mielettömän hyvä vinkki" – asiantuntija nimeää yhden helpoimmista tavoista säästää ruokalaskussa
Lidl ottaa käyttöön uuden viherlapun – tätä se tarkoittaa
Jatkossa myös kuiva- ja pakastetuotteiden hintaa alennetaan hyvissä ajoin 30 prosentilla parasta ennen -päiväyksen lähestyessä. Kuivatuotteisiin lukeutuvat muun muassa riisi, pasta, jauhot sekä säilykkeet.
– Punalapputuotteet ovat olleet suosittuja ja ne ovat tehokas apu hävikin torjuntaan, joten halusimme laajentaa alennusta myös uusiin tuoteryhmiin, kertoo myynnin osastopäällikkö Petteri Nystén tiedotteessa.
Punalapputuotteiden lisäksi Lidlissä näkee jatkossa myös viherlapputuotteita. Lidlin mukaan tuoretuotteet, eli muun muassa jogurtit, leikkeleet, tuorelihat ja juustot merkitään jatkossa viimeisenä myyntipäivänään viherlapulla.
Lidlin hukka-ale eli hävikkilaatikko säilyy ennallaan. Hukka-alessa myydään parhaan päivänsä nähneitä, mutta edelleen syömäkelpoisia hedelmiä ja vihanneksia kahden euron laatikoissa sekä yön yli nukkuneita paistopisteleipiä 0,5–2 euron hintaan.Lidl
Lue myös: Lidlin paistopisteen "luukku" on mennyt monelta täysin ohi – tämä on sen tarkoitus
Viherlappu on merkki 50 prosentin alennuksesta, jonka avulla voidaan Lidlin mukaan tehostaa ruoan myyntiä hävikkiin päätymisen sijaan. Nämä 50 prosentin alennuksella tarroitetut tuotteet ovat myynnissä jo aamusta alkaen koko päivän.
– Hävikin torjuminen on paitsi ekologista myös taloudellista. Uskomme, että asiakkaamme ovat erittäin mielissään lisäalennuksista etenkin näinä taloudellisina aikoina, sanoo Nystén.
Lidl haastaa viherlapullaan muun muassa S-ryhmän ilta-alen, jossa punalaputettuja tuotteita myydään 60 prosentin alennuksella.