Lidliin uusi alennuskäytäntö: Tuotteisiin lätkäistään nyt viherlappu – tätä se tarkoittaa

Oletko huomannut tätä yksityiskohtaa Lidlin paistopisteellä? 0:30 Oletko huomannut tätä yksityiskohtaa Lidlin paistopisteellä?
KATSO MYÖS VIDEO: Lidlin paistopisteen "luukku" on mennyt monelta täysin ohi – tämä on sen tarkoitus.

Lidl kertoo tiedotteessaan päivittävänsä alennuskäytäntöjään. Punalapputuotteiden rinnalle tulee uusi viherlappu.

MTV Uutisten Makuja-ruokasivuilla on aiemmin kerrottu eri kauppaketjujen tavoista myydä asiakkaille hävikkiuhkan alla olevia tuotteita. S-ryhmän kaupoissa ruokahävikkiä vähennetään esimerkiksi muutaman euron hävikkilaatikoiden avulla, K-ryhmässä käytössä on puolestaan erilliset tuotteiden myyntiä tehostavat hävikkihyllyt.

Lidlissä on aiemmin myyty hävikkituotteita punalapputarroilla sekä hukka-ale -hävikkilaatikoissa. Nyt ketju tiedottaa aloittavansa uuden alennuskäytännön, kun tuttua punalappualennusta laajennetaan uusiin tuoteryhmiin 21. marraskuuta alkaen. 

Lidl ottaa käyttöön uuden viherlapun – tätä se tarkoittaa

Jatkossa myös kuiva- ja pakastetuotteiden hintaa alennetaan hyvissä ajoin 30 prosentilla parasta ennen -päiväyksen lähestyessä. Kuivatuotteisiin lukeutuvat muun muassa riisi, pasta, jauhot sekä säilykkeet. 

– Punalapputuotteet ovat olleet suosittuja ja ne ovat tehokas apu hävikin torjuntaan, joten halusimme laajentaa alennusta myös uusiin tuoteryhmiin, kertoo myynnin osastopäällikkö Petteri Nystén tiedotteessa.

Punalapputuotteiden lisäksi Lidlissä näkee jatkossa myös viherlapputuotteita. Lidlin mukaan tuoretuotteet, eli muun muassa jogurtit, leikkeleet, tuorelihat ja juustot merkitään jatkossa viimeisenä myyntipäivänään viherlapulla.

Viherlappu on merkki 50 prosentin alennuksesta, jonka avulla voidaan Lidlin mukaan tehostaa ruoan myyntiä hävikkiin päätymisen sijaan. Nämä 50 prosentin alennuksella tarroitetut tuotteet ovat myynnissä jo aamusta alkaen koko päivän.

–  Hävikin torjuminen on paitsi ekologista myös taloudellista. Uskomme, että asiakkaamme ovat erittäin mielissään lisäalennuksista etenkin näinä taloudellisina aikoina, sanoo Nystén.

Lidl haastaa viherlapullaan muun muassa S-ryhmän ilta-alen, jossa punalaputettuja tuotteita myydään 60 prosentin alennuksella.

Lue myös:

    Parhaat ruokaohjelmat